Avatar billede Lasse Praktikant
19. juli 2004 - 18:38 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Kan man via et netværk installere XP på en bærbar uden cdrom drev

jeg har en lille bærbar på 733Mhz.
Uden Cdrom drev, men med extern diskette drev via USB 2.0
Med 256 mb ram. indbygget netkort.

Kan jeg installere XP via Netværk.

er der nogen mulighed for at jeg kan lave en form for image som jeg kan share over et internt netværk??

200 let tjente point...  :)
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
19. juli 2004 - 21:09 #1
Du kan lave en netværks bootdiskette. Lav den evt via autocreate på denne side:
http://www.nu2.nu/bootdisk/network/

Del et drev (gerne et cdromdrev) på en anden computer og test at du kan får forbindelse til dette drev vha netværsbootdisketten.

Formater vha enten denne bootdiskette eller en windows 98 bootdiskette harddisken i den bærbare

Så er du klar til at installer. Boot på netværksbootdisketten og map til det delte cdromdrev f.eks med drevbogstavet f:. Læg xp cdrom'en i drevet.
Kør nu disse kommandoer:
f:
cd i386
winnt

Så starter installationen.

Jeg har selv brugt præcis samme fremgangsmåde til en temmelig eksotisk pc for ca. 2 år siden. Dog var det windows 98 jeg installerede dengang, men fremgangsmåden er nogenlunde den samme.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
08. august 2004 - 23:53 #2
Jeg lægger et svar hvis du kunne bruge mit råd til noget.
Avatar billede tonnybrandt Nybegynder
13. august 2004 - 12:52 #3
Kan spørgsmålet lukkes ?