Avatar billede stiegl Nybegynder
10. juni 2004 - 21:21 Der er 14 kommentarer

Gendan mail

Jeg har slettet en mail helt fra min Outlook.

Hvordan er det muligt at gendanne den! Jeg snakker altså om en mail og ikke en hel pst fil

Stiegl
Avatar billede steen_hansen Forsker
10. juni 2004 - 21:33 #1
Det er jeg ikke sikker på, at du kan. Den enkelte mail er en del PST-filen. Så skal du gendanne PST-filen fra et tidspunkt FØR du fik slettet mailen. Jeg kigger med, men jeg tror ikke det kan lade sig gøre.
Avatar billede serverservice Praktikant
10. juni 2004 - 21:42 #2
Tag en backup af din gamle outlook.pst fil og se om du kan gendanne med et af disse to. http://www.r-undelete.com/File_Undelete_Download.shtml
http://www.diydatarecovery.nl/
alternativ er at bruge systemgendannelse hvis du har xp/me.
Avatar billede bartfreak Nybegynder
10. juni 2004 - 21:43 #3
jeg har prøvet..O/
Man skal ha en hex editor, og slette værdierne mellem 7-> 13, men fik det aldrig til virke. 1 enkel mail... tror jeg ikke er muligt.
Men måske med feks. getdataback el. lign..?
Avatar billede simonvalter Praktikant
10. juni 2004 - 21:50 #4
måske virker dette .. læste det i en blog.
>
Recovering Permanently Deleted Mails from Outlook

This one really works. If you happen to delete your Outlook mails/folders accidentally, you can recover the same following the mentioned steps:

1. Go to Start-->Run. Type regedit and click to open the Windows Registry Editor.

2. Go to \HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\MICROSOFT\EXCHANGE\CLIENT\OPTIONS registry key.

3. Right click Option item and add New DWORD VALUE (data type is REG_DWORD) and then right click and rename it to DumpsterAlwaysOn. Please note that it's case sensitive.

4. Right click the newly added key and modify and make the value to 1 to turn the Recover Deleted Items menu choice ON for all folders. If you want to turn it OFF, make the value as 0.

5. Restart Outlook and choose Tools-->"Recover Delete Items" option from the Tools menu to get back your permanently deleted items.

NOTE: The mails that can be recovered should be not more than 2 weeks old. However this duration might differ depending on registry configurations.
Avatar billede stiegl Nybegynder
10. juni 2004 - 22:08 #5
Okay Simon Valter. Det lyder som et godt forslag. Jeg vil prøve det, men hvor kan jeg finde denne Windows Registry Editor henne?
Avatar billede simonvalter Praktikant
10. juni 2004 - 22:14 #6
du skriver regedit i start/kør
Avatar billede stiegl Nybegynder
10. juni 2004 - 22:18 #7
okay

Har gjort alt ned til punkt 4 og er nu ved 5. jeg kan bare ikke finde det, der på dansk skulle hedde: "Gendan slettede Filer/items"...
Avatar billede simonvalter Praktikant
10. juni 2004 - 22:21 #8
Jeg har desværre ikke prøvet det selv så jeg skal ikke kunne sige om det virker til alle versioner af outlook, og hvad det ville hedde på dansk.
Avatar billede serverservice Praktikant
10. juni 2004 - 22:24 #9
er den så ikke i skraldespanden nu - hvis det virker altså?
Avatar billede simonvalter Praktikant
10. juni 2004 - 22:25 #10
testede lige i outlook 2003 og der får jeg ikke den mulighed..
Avatar billede serverservice Praktikant
10. juni 2004 - 22:29 #11
eller er det :Rediger -fortryd slet der menes? tror nu ikke det virker...
Avatar billede stiegl Nybegynder
10. juni 2004 - 22:46 #12
Nej, jeg synes virkelig heller ikke, jeg kan finde noget, der skulle ligne det. Der sker ikke rigtigt noget...
Der må være et eller andet at gøre.

Jeg har prøvet med GETDATABACK, men finder den kun den pst fil, som jeg benytter lige nu... Eller også ved jeg bare ikke, hvor jeg skal lede...

Help me
Avatar billede stiegl Nybegynder
10. juni 2004 - 23:18 #13
Okay. Nu har jeg prøvet at søge på google, og fandt denne side:
http://www.outlook-tips.net/howto/recover_deleted.htm

Jeg downloade det software programmet rådede mig til og fulgte vejledningen. Derefter meldte outlook fejl og kunne ikke åbnes. Derfor søgte jeg efter Scanpst (det var det, vi ikke kunne finde i outlook > Recover Delete Items), og den scannede derefter filen.
C:\Programmer\Fælles filer\System\MSMAPI\1030 (her ligger Scanpst oftest)

Det gjorde den og jeg reperede filen, og jeg åbnede derefter Outlook. Jeg syntes bare ikke rigtigt der skete noget. Måske fulgte jeg ikke vejledningen rigtigt. Jeg kunne i hvert fald ikke finde mails, der var ældre end ca. 5 dage gamle.
Det ville være fedt, hvis der var andre der ville prøve det samme, og se, om de kunne finde bedre resultater...
Avatar billede steen_hansen Forsker
25. september 2004 - 00:32 #14
Fik du gendannet dem?