Avatar billede mik789 Nybegynder
15. marts 2004 - 15:44 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

slanke et sdript

I sp. http://www.eksperten.dk/spm/474337 postede roenving dette udmærkede script der giver en række divs samme højde:

<script type="text/javascript">
var divs = ['main','menu'];

function syncronizeDivs(){
    var maxH = 0;
    d = document.getElementsByTagName("DIV");
    for(i=0;d.length>i;i++){
        for(j=0;divs.length>j;j++){
            if(d[i].id==divs[j])maxH = Math.max(maxH,d[i].offsetHeight);
        }
    for(i=0;d.length>i;i++){
        for(j=0;divs.length>j;j++){
            if(d[i].id==divs[j])d[i].style.height=maxH + 'px';
        }
</script>

Men man burde da kunne slanke det. Hvorfor er det nødvendigt at løbe ALLE divs igennem? Hvordan kunne man evt. bare nøjes med at sammenligne offsetHeight for divs'ene i divs arrayet uden at skulle tage sig af alle de andre divs på siden? Har prøvet med lidt forskelligt der ikke rigtig vil lykkes.

//mik
Avatar billede mik789 Nybegynder
15. marts 2004 - 15:44 #1
sdript == "script"
Avatar billede roenving Novice
15. marts 2004 - 15:52 #2
Det har du nok ret i !-)

-- Det er fordi det oprindeligt er lavet til at finde divs med en speciel class, og jeg tænkte åbenbart ikke så hurtigt på det tidspunkt ...

-- så når vi alligevel har fat i id, så kan man vel:

<script type="text/javascript">
var divs = ['main','menu'];

function syncronizeDivs(){
    var maxH = 0;
    for(i=0;divs.length>i;i++){
        maxH = Math.max(maxH,document.getElementById(divs[i]).offsetHeight);
    }
    for(i=0;divs.length>i;i++){
        document.getElementById(divs[i]).style.height=maxH + 'px';
    }
</script>

-- absolut utestet !-)
Avatar billede mik789 Nybegynder
15. marts 2004 - 16:03 #3
jamen det har jeg lige, og det virker fint. Jeg rodede rundt med hvor jeg skulle få docuemnt.getElementById ind i scriptet og ramte altså ikke den rigtige løsning.
tak skal du have, læg et svar ;-)
Avatar billede roenving Novice
15. marts 2004 - 16:27 #4
Velbekomme '-)
Avatar billede roenving Novice
15. marts 2004 - 17:20 #5
-- og tak for points ;~}