Avatar billede jakobdo Ekspert
12. februar 2004 - 16:05 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Skifte class på html TAG.

I stedet for at bruge følgende løsning:

<tr class="menu" onmouseover="this.style.backgroundColor='red';" onmouseout="this.style.backgroundColor='white';">

Tænkte jeg på om man ikke kan lave noget i stil med:

<tr class="menu" onmouseover="brug class mouseover" onmouseout="brug class mouseout">

Så kan i .mouseover kan lave mange styles, og ligeså i mouseout.
Avatar billede bas Forsker
12. februar 2004 - 16:13 #1
Umiddelbart vil mene du godt kan gøre det noget i
den stil du tænker på.
Jeg er dog ikke sikker på, hvordan det foregår med mouseover.

Normalt definerer du link ved følgende:

A:active (det link der er klikket på)

A:hover (det link curseren peger på)

A:Link (et ikke besøgt link)

A:visited (besøgt link)

Du kan så lave en class til din link-type:

f.eks. A.klassenavn:hover (mener jeg det er)

/Martin
Avatar billede mik789 Nybegynder
12. februar 2004 - 16:16 #2
onmouseover="this.className='over';" onmouseout="this.className='out';" hvor "over" og "out" er klasse du har defineret i dit style sheet
//mik
Avatar billede mik789 Nybegynder
12. februar 2004 - 16:18 #3
se Eksempel på: http://www.e-tidsskrift.dk/dev/style_med_js_1.php nemlig:

<style type="text/css"><!--
.over {
    background-color: #00ccff;
    color: #3333ff;
}
.out {
    background-color: #ffffff;
    color: 000000;
}
</style>

<span onmouseover="this.className='over'" onmouseout="this.className='out'">blabla</span>
Avatar billede jakobdo Ekspert
12. februar 2004 - 16:39 #4
mik789, smid et svar...
Avatar billede mik789 Nybegynder
12. februar 2004 - 16:39 #5
jepper ;-)
Avatar billede jakobdo Ekspert
13. februar 2004 - 08:06 #6
Top Nice...
Avatar billede mik789 Nybegynder
13. februar 2004 - 08:48 #7
;-) have a nice day...
Avatar billede roenving Novice
14. februar 2004 - 01:01 #8
-- men det er dumt at skifte class on-the-fly, for browseren er nødt til at genberegne hele sit css DOM-træ, når du bare ændrer klasse på eet element ...

-- og selv M$ fraråder på det kraftigste, at man bruger den taktik, og anbefaler alternativet: at ændre den eller de (som regel få !-) properties i stedet ...

Eksemplet er heller ikke længere end selve klassen:

<script type="text/javascript">
function mOver(elm){
elm.style.backgroundColor = "red";
}
function mOut(elm){
elm.style.backgroundColor = "white";
}
</script>

<tr class="menu" onmouseover="mOver(this);" onmouseout="mOut(this);">
Avatar billede mik789 Nybegynder
14. februar 2004 - 09:23 #9
OK, det vidste jeg ikke (det med at hele css'en beregnes igen. men jeg har lagt mærke til at der er stor forksel på hvor hurtigt man kan få browsren til at reagere på css skift on the fly, så det kan jo have noget med det at gøre
Avatar billede roenving Novice
14. februar 2004 - 12:04 #10
-- det har selvfølgelig en hulens masse at gøre med, hvor kompliceret og dybt træet er ...