Avatar billede tobias28 Praktikant
23. december 2003 - 14:00 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke slette mails i udbakke!

Hej allesammen!

Jeg har fået det mærkelige problem, at jeg ikke kan slette de mails, som jeg har i udbakken. Når jeg prøver at sende, siger den fejl, men den sender altså mailen, da jeg lige har modtaget en klage fordi folk siger jeg spammer dem....åbenbart, sender den mailsene, men sletter dem ikke fra udbakken. Når jeg prøver at slette dem siger den ingenting (den lader bare være.....) hvis jeg så prøver at trækker dem over i en mappe (eks. slettet post) siger den "den eller de markerede meddelelser kunne ikke flyttes. Der er opstået en fejl". JAtak, det har jeg opdaget.....  Hvad gør jeg? Skal jeg virkelig til at reinstallere den, eller er det bare en indstilling (eller en bug i har hørt om)??

Mvh. Tobias
Avatar billede arlet Juniormester
23. december 2003 - 14:03 #1
Så må vi prøve at geninstaller din Outlook Express 6.0

I Microsofts KB article 318378 findes bl.a. denne metode til at geninstallerer OE.

Åben Regedit (fra Kør, tast: regedit).

Hvis du vil geninstallerer Outlook Express skal du finde følgende nøgle:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\
Microsoft\Active Setup\Installed Components\{44BBA840-CC51-11CF-AAFA-00AA00B6015C}
I strengen IsInstalled skal du ændre værdien fra 1 til 0 (nul).

Gå til Microsofts Internet Explorer websted:
http://www.microsoft.com/windows/ie/default.asp

Her vil der altid blive reklameret for den seneste version af IE - klik på Download Now, og husk at vælge den rigtige sprogversion på den side du bliver ført til.

Link: Microsoft KB article 318378:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;%5BLN%5D;318378

Husk bagefter at få den opdateret med windows update : http://windowsupdate.microsoft.com/
Avatar billede aovergaard Nybegynder
23. december 2003 - 23:32 #2
Nej det er fordi din postkasse er fyldt. Gå i søg - filer og mapper - skriv *.dbx søg også i skjulte mapper. marker så den mappe som hedder udbakke og slettet post, så skulle der blive renset ud i det. Du skal have lukket OE mens du gør det, og når du åbner igen, så fåer du to helt nye rene mapper i stedet for de gamle fyldte.

Glædelig Jul og Godt Nytår
Avatar billede aovergaard Nybegynder
23. december 2003 - 23:32 #3
Ja når du har markeret de to mapper, så skal du jo lige delete dem. Det glemte jeg lige at sige *S*
Avatar billede tobias28 Praktikant
27. december 2003 - 11:11 #4
Jeg prøvede at søge ligesom aovergaard skrev, men den kunne ikke finde nogle *.dbx filer, så jeg afprøver lige den anden løsning!
Avatar billede tobias28 Praktikant
27. december 2003 - 14:36 #5
Nu har jeg prøvet begge dele uden held. Jeg fulgte arlets råd om, at ændre værdien fra 1 til 0 og genstartede derpå. Så kom xp og sagde, at OE var afinstalleret og om jeg ville rydde op i personlige indstillinger. Så trykkede jeg ja og installerede fra winudate.....alt det samme ligger stadig i udbakke og indbakke....

Det hjælper ikke at slette mailsene udbakke og slettet post fra OE, og jeg kan som sagt ikke finde dem ved at søge på *.vbx (hvor jeg har tilvalgt at søge i skjulte mapper og filer).

So! What's next? Formatere HD synes jeg er lige volsomt nok, men det kan jo blive nødvendigt da jeg bruger OE ret meget. Kan disse filer du omtaler aovergaard ikke ske at hedde noget andet end vbx??
Avatar billede tobias28 Praktikant
27. december 2003 - 14:36 #6
sorry *.dbx
Avatar billede tobias28 Praktikant
27. december 2003 - 14:40 #7
ahhh...hvad sker der? Nå jeg søgte lige en ekstra gang efter *.dbx og vupti så var de der....og det virker! Tak for hjælpen ;-)
Avatar billede aovergaard Nybegynder
27. december 2003 - 17:43 #8
Det var godt. Takker for point:)

Godt Nytår
Avatar billede tobias28 Praktikant
28. december 2003 - 00:39 #9
I lige måde 8-)