Avatar billede kaptajnknas Nybegynder
10. november 2003 - 13:43 Der er 21 kommentarer og
1 løsning

Advarsel mod SHG.dk

Hold fingerne fra SHG.dk de tager røven på jer!!!

Her er min erfaring med dette lortefirma.

Den 4. september bestilte jeg et bundkort hos dem, dette bliver leveret efter 3 dage, Fint nok!!
Det viser sig efter kort tid at der foreligger en periodisk fejl på kortet ( CMos error ) jeg sender kortet retur for evt. ombytning.
5 dage senere sender de en email på at kortet er testet og fundet fejlfri, jeg bliver i den forbindelse pålagt et gebyr på 80,- ... jeg kontakter SHG og meddeler dem at kortet altså må ha en fejl, de mener derpå stadig at kortet er okay og hvis det skulle vise sig en fejl igen, vil de tage det retur til ombytning og refundere mine udgifter ( Gebyret på 80,- og postforsendelserne på i alt 182,- ) på en check.

Det kom som forudset, da jeg fik bundkortet retur, startede det 2 gange og derefter opstod der igen CMos fejl...  jeg retunerde kortet som aftalt til ombytning den 17. sept. - DER AFBRYDER DE TOTAL FORBINDELSEN

Jeg har utallige gange emailet til dem i alle deres forskellige afdelinger, uden respons, alle mine henvendelser bliver ignoreret.. jeg har fremsendt en forespørgsel pr. post om hvorvidt mit bundkort bliver rep. eller ombyttet - INTET SVAR.

Jeg har i 2 måneder forsøgt kontakt med firmaet og synes det er groft svineri fra deres side og dags dato bliver de anmeldt til forbrugerstyrelsen og en mulig politi anmeldelse foreligger også.

Jeg vil gerne høre om der skulle være andre der har dårlig erfaring med SHG.dk ? til en evt. retsag.
Avatar billede andersenph Nybegynder
10. november 2003 - 13:47 #1
Du er ikke den eneste, der har bad feelings for shg....
Har da mødt et par stykker her på E.der havde penge til gode....
Og de rider da ikke samme dag de sadler hva´
Avatar billede retaxes Nybegynder
10. november 2003 - 13:47 #2
brug forbrugerklagenævnet!
Avatar billede Spotgun Seniormester
10. november 2003 - 13:48 #3
Jeg har hørt både godt og skidt om SHG. Personligt har jeg aldrig haft problemer med dem.
Avatar billede kaptajnknas Nybegynder
10. november 2003 - 13:51 #4
Jeg har dags dato anmeldt SHG.dk til forbrugerklagenævnet og en mulig politi anmeldelse foreligger...
Avatar billede andersenph Nybegynder
10. november 2003 - 13:53 #5
Tror ikke de har om reglen : en dårlig oplevelse får 10 andre at vide. En god oplevelse får 2 andre at vide......
Avatar billede kaptajnknas Nybegynder
10. november 2003 - 13:57 #6
Jeg går hele vejen med firmaet, en advokat er også sat på sagen, nu skal der sættes en stopper for det svineri de leverer.
Avatar billede andersenph Nybegynder
10. november 2003 - 13:59 #7
Held og lykke herfra skal du have.....
Avatar billede mufoxe Nybegynder
10. november 2003 - 14:00 #8
Jeg har både gode og dårlige oplevelser med SHG. Dog vil jeg sige, at jeg har overvældende flest gode oplevelser også i forbindelse med ombytning af sager hos dem. Min erfaring generelt er at så længe man holder en god tone og ikke truer med bål og brand kommer man langt.

Det andet gider folk som regel ikke at finde sig i og hvorfor skulle de også det? Den gamle regel, "man bør behandle folk som man selv ønsker at de skal behandle en", er god at have in mente, når man starter et RMA forløb op.
Avatar billede kaptajnknas Nybegynder
10. november 2003 - 14:05 #9
Tak til >> andersenph
Og så vil jeg sige til >> mufoxe
Jeg har altid snakket pænt til dem, jeg har spurgt pænt om hvorvidt ombytning kunne lade sig gøre og evt. hvor hurtigt.
Men efter perioden på langt over 1 måned uden svar eller respons fra firmaet, må jeg sige så finder jeg mig ikke i mere, der er sku grænser med hvad et firma kan tillade sig.
Avatar billede kaptajnknas Nybegynder
10. november 2003 - 14:07 #10
Det er trods alt mine penge der er udestående og som det ser ud er de ikke villig til at retunere MIT bundkort og mit tilgode havende
Avatar billede ng_tnt Nybegynder
10. november 2003 - 14:07 #11
Jeg har haft nøjagtig samme oplevelse med et bundkort fra dem, jeg opgav dog at gøre mere for at få mine penge retur..... Håber du får skovlen under dem og dette her udbredes til så MANGE mennesker som muligt - de SKAL stoppes !

Håber du informere om udviklingen fremover !

MVH.
ng_tnt
Avatar billede adh88 Nybegynder
10. november 2003 - 14:10 #12
Jeg har også haft et problem med SHG. Synes ellers firmaet er helt godt, og billige priser.
Så jeg købte en gang et digikamera hos dem. Det virkede 100% i ca. et halvt år, havde det med på sommerferie og så da jeg skulle skrifte batterier ville kameraet ikke tænde...!!
Da jeg kom hjem sendte jeg det ind, og efter meget lang tid efter sendte de et nyt. Opdagede straks det var brugt(Serienr. var slidt lidt væk, det samme som også var sket med mit eget) Kameraet kunne godt tænde, men skærmen bag på virkede ikke!!!
SÅ det sendte jeg også tilbage, of deres undskylding for det var: "Vi har jo slet ikke tid til at tjekke for den slags problemer":S
Jeg fik så kameraets værdi i penge... Efter meget lang tids spørgen!
Har ellers altid synes dette firma var godt lige indtil nu....!!!
Avatar billede vollerup Nybegynder
10. november 2003 - 14:57 #13
Jeg kan kun sige, at jeg har meget gode oplevelser med SHG, havde for lidt over et års tid siden et defekt bundkort, hvor garantien var udløbet en måned før det blev defekt, de byttede det uden, bøvl eller andet, selvom de ikke behøvede det.
Jeg tror ikke det er muligt at, finde en hardware forhandler som der ikke er blevet klaget over på den ene eller anden måden. Der vil altid være nogle der enten bliver eller føler sig uretfærdigt behandlet.
Det kan så være en trøst at, ingen firmaer overlever ret længe hvis de synder/bedrager deres kunder.
Avatar billede zildjian Nybegynder
10. november 2003 - 18:58 #14
Jeg har kun haft gode oplevelser med dem. Pånær at jeg har siddet i kø langt udenfor butikken en enkelt gang... ellers har de sq været OK, også til ombytning osv.. Og har efterhånden købt for ... MANGE... penges hardware ved dem...
Derimod vil jeg sige at I skal holde jer LANGT LANGT LANGT LANGT væk fra midtdata. De har nu haft min bærbare computer i 3 uger, og har stadig ikke repareret den. En af mine bekendte har haft et webcam inde ved dem, hvor de forholdsvist hurtigt testede det defekt. Herfra tog det dem en måned at ombytte til et andet.  - MidtData svarer heller ikke på nogen form for emails!

Det synes jeg derimod SHG gør.. Og hvis ikke, så ring til dem, så kan de ikke så nemt løbe fra dig... ;)
Avatar billede komputerdk Mester
10. november 2003 - 19:51 #15
adh88: det er ikke sikkert det er SHG der har gjort det. F.eks. skal man ikke bytte et kamera fra HP hos forhandleren, men hos HP selv. Og har 3 gange modtaget et brugt og defekt kamera fra dem.. Men såvidt husket SKAL de levere et nyt hvis de gentagne gange ikke har kunne afjhælpe fejlen.
Avatar billede zildjian Nybegynder
10. november 2003 - 19:55 #16
Derfor skal de sq stadig svare ham!
Avatar billede kaptajnknas Nybegynder
10. november 2003 - 19:58 #17
Det er også netop det jeg mener, hvis de bare ville svare, kunne jeg også godt leve med ventetiden..
Avatar billede zildjian Nybegynder
10. november 2003 - 20:02 #18
Nogle gange kunne SHG, MIdtdata og co. sq godt lære af, at alt ik handler om hasteri, men at der også skal være bare LIDT tid til hverenkelt kunde... og de har de sq godt nok ikke..!
Avatar billede misbruger Nybegynder
11. november 2003 - 10:11 #19
Avatar billede ripoff Nybegynder
22. november 2003 - 09:41 #20
Man vil altid kunne finde kunder der er utilfredse med en butik, SHG som alle de andre shops, det der for nogen er en god oplevelse er for andre en dårlig.
Tror ikke at SHG er dårligere end andre.. men vil give panelet ret i at det går lidt stærkt nogen gange.

Problemet som jeg ser det er ofte at windows eller Ram eller fejl 40 er skyld i problemer, og måske ikke bundkortet som sådan. Utroligt mange ting kan være galt, Siger ikke det er tilfældet her , men ofte er det nok svært at påvise fejl.

Efter selv at ha´haft problemer med bundkort, og blå skærm næsten dagligt i en måned, prøvede jeg at flytte ram til anden slot. Og nu virker skidtet. Noget som jeg ikke havde regnet med overhovedet.

Håber du finder en løsning på problemet
Avatar billede kaptajnknas Nybegynder
26. november 2003 - 20:32 #21
Min advokat har nu sat sagen igang, så jeg melder tilbage senere..
Avatar billede kaptajnknas Nybegynder
26. november 2003 - 20:32 #22
Lukker